top of page

Metoda doboru głosek.

Baner metoda.jpg
o metodzie
Pies1 - PNG.png

Pracując z dziećmi, zauważyłam, że dostosowanie się do ich możliwości słuchowych i artykulacyjnych powoduje, że zaczynają szybciej uczyć się mowy. Zwykle wystarczy podsunąć dziecku zabawy na sylabach otwartych (spółgłoska i samogłoska), lub pojedynczych dźwiękach, by dziecko zaczęło powtarzać.

Popularne w Polsce dźwiękonaśladowcze: kap, miau, hau, brzdęk, to zbyt trudne zestawy głosek, żeby od nich rozpoczynać rozwój mowy.

Nazwałam swoją metodę, metodą doboru głosek, ponieważ do każdego etapu rozwoju mowy przypisany jest konkretny układ głosek. Pierwszy etap to pojedyncze dźwięki i sylaby otwarte. Drugi, wyrazy składające się z dwóch sylab otwartych. Trzeci to wyrazy jednosylabowe zbudowane z sylaby zamkniętej. Kolejny, ma na celu to, żeby dziecko zaczęło wymawiać dłuższe wyrazy ,ale składające się z najłatwiejszego układu sylab, czyli trzech sylab otwartych. Następne etapy to już trudniejsze wyrazy, w których jedna z sylab jest zamknięta, obie sylaby są zamknięte lub jedna z sylab zbudowana jest ze zbitki spółgłosek. Tworzyłam i modyfikowałam tę metodę prowadząc wiele terapii rozwoju mowy i układając materiał wyrazowy tak, by dziecko łatwo go przyswajało i na tej podstawie przechodziło do kolejnego etapu.

Praca z Zeszytami wzbogacona jest o dodatkowe materiały i pomoce, które są dedykowane do wsparcia ćwiczeń z poszczególnymi częściami. Oprócz Zeszytów ćwiczeń do rozwoju mowy w naszej ofercie znajdują się książeczki wydane na grubym kartoniku i dopasowane do małej rączki dziecka oraz układanki i gry.

Wszystkie nasze pomoce są poniżej przedstawione i opisane.

Samolot - PNG.png
o Zeszytach
Baner - zeszyty - 8 czesci.jpg
Mrowka1 - PNG.png

Zeszyty przygotowane są tak, żeby zarówno rodzic jak i logopeda czy nauczyciel w przedszkolu mógł na ich podstawie rozwijać mowę dziecka. Zawierają pomysły na zabawy a także uwagi dotyczące ogólnego rozwoju dziecka i oczywiście cały zestaw praktycznych ćwiczeń.

Zeszyt jest na metalowej spirali, po to, by do ćwiczeń, można było go składać i pokazywać dziecku tylko jedną stronę. Dziecko lepiej koncentruje się, gdy bodźców jest mniej. Nad wyrazami znajdują się labiogramy, czyli zdjęcia dzieci wymawiających głoski. Rodzic i dziecko, patrząc na nie, widzi, jak powinno się układać buzię do wymowy głosek.

Zeszyty ozdobione są rysunkami dzieci, co dodatkowo ma przykuwać uwagę dzieci.  Natomiast  teksty poleceń czy wskazówek dla rodziców często obrazowane są zdjęciami, by łatwiej było je zrozumieć.

Statek - PNG.png
Zeszyt1 - new.jpg

Zeszyt cz.1 zawiera zabawy na sylabach otwartych ( spółgłoska i samogłoska ) lub pojedynczych dźwiękach, dobranych tak, żeby dziecko zaczęło mówić. Na jednej stronie jest obrazek dla dziecka, powyżej, którego znajdują się labiogramy czyli zdjęcia dzieci wymawiających dane głoski. Na drugiej stronie jest instrukcja dla rodzica, mówiąca jak wywołać głoskę oraz podpowiedź kilku zabaw, w których można ćwiczyć wymowę danej głoski. Całość ozdobiona jest rysunkami dzieci, co tworzy klimat dziecięcego zeszytu. Natomiast teksty poleceń czy wskazówek dla rodziców często obrazowane są zdjęciami by łatwiej było je zrozumieć. Jak ćwiczyć z dzieckiem 3-6 miesięcznym? Zapoznaj się z Zeszytem. Naucz się zamieszczonych tam sylab i przy każdej okazji „pokazuj” je dziecku. „Pokazuj” czyli mów z przesadną artykulacją, dodawaj gesty rąk, umieszczonych koło twarzy. W Zeszycie znajdziesz podpowiedzi jak to robić. Jak ćwiczyć z dzieckiem 6-8 miesięcznym? Kiedy dziecko usiądzie możesz zacząć pokazywać Zeszyt. Zostawiaj dziecku czas na wokalizacje i „ekscytacje”. Od 8-9 miesiąca życia możesz spodziewać się, że dziecko zacznie powtarzać dźwięki. Zachowaj cierpliwość, nie frustruj się i nie denerwuj, jeżeli dziecko nie powtarza. Dziecko może słuchać Zeszytu nawet przez 2-3 miesiące, zanim coś powtórzy. Samo słuchanie sylab, to już ćwiczenie rozwijające mowę. Starszym dzieciom, z opóźnionym rozwojem mowy, zwracaj uwagę na labiogramy, czyli zdjęcia dzieci wypowiadających głoski. Zeszyt adresowany jest także dla logopedów, gdyż stanowi bazę wyrazów dźwiękonaśladowczych, na których podstawie mogą prowadzić terapię rozwoju mowy, jak i wywoływać głoski w izolacji i sylabie w przebiegu dowolnej terapii. Uzupełnieniem dla Zeszytu cz.1 są książeczki „Lusia i dźwięki”, „Helena i FrAnio bawią się”, „Aluś i Pola w parku” oraz „Naklejki – zestaw dźwięki”.

(Zeszyt cz.1 - ilość stron: 98)

Zeszyt2 - new.jpg

W Zeszycie cz. 2 znajdziecie wyrazy składające się z dwóch sylab otwartych. Ten etap metody doboru głosek, ma na celu to, by dziecko zaczęło mówić swoje pierwsze wyrazy. Na górze każdej strony znajdują się labiogramy czyli zdjęcia dzieci wymawiających głoski z wyrazu. Jest to podpowiedzią zarówno dla rodzica jak i dla dziecka jak układać buzię do głosek. Całość ozdobiona jest rysunkami dzieci, co tworzy klimat dziecięcego zeszytu. Ten etap ćwiczeń, ma na celu to, żeby dziecko zaczęło mówić swoje pierwsze wyrazy. W przypadku opóźnionego rozwoju mowy pozwoli na utrwalenie prawidłowej wymowy podstawowych głosek w prostych wyrazach. Jak ćwiczyć? Najpierw opowiedz dziecku o zdjęciu, wyraźnie wymawiając przypisane do niego słowo. Niektórym dzieciom, to już wystarczy, żeby powtórzyć wyraz. Możesz to jeszcze ułatwić przeciągając z zaśpiewem sylaby. Najłatwiejszą zaś formą tego ćwiczenia, jest rozdzielenie wyrazu na sylaby, zgodnie z zapisem nad zdjęciem. Zrób tak koniecznie, jeżeli wyraz powtórzony przez dziecko jest zmieniony, np. brak w nim głosek lub są zastąpione innymi. Każdorazowo daj dziecku czas na powtórzenie. Nie nalegaj na kolejne próby jeżeli zainteresowanie lub motywacja dziecka spada. Samo słuchanie, wyraźnie przez Ciebie wymawianych słów, to już ćwiczenie rozwijające mowę. Zeszyt adresowany jest także dla logopedów, gdyż stanowi bazę wyrazów dwusylabowych, na których podstawie mogą prowadzić terapię rozwoju mowy jak i utrwalać głoski w nagłosie i śródgłosie w przebiegu dowolnej terapii. Uzupełnieniem Zeszytu cz.2 są gry „domino rzeczowniki” i „domino czasowniki” oraz książeczki "Lusia, mama i tata", "Helena i FrAnio kupują", "Aluś i Pola w kuchnia".

(Zeszyt cz.2 - ilość stron: 96)

Zeszyt3 - new.jpg

Z Zeszytem cz.3 poćwiczysz z dzieckiem wymowę sylab zamkniętych w wyrazach jednosylabowych. Wyrazy te zbudowane są ze spółgłoski, samogłoski i spółgłoski co stanowi większą trudność dla dziecka niż sylaba otwarta. Na górze każdej strony znajdują się labiogramy czyli zdjęcia dzieci wymawiających głoski z wyrazu. Jest to podpowiedzią zarówno dla rodzica jak i dla dziecka jak układać buzię do głosek. Całość ozdobiona jest rysunkami dzieci, co tworzy klimat dziecięcego zeszytu. Dlaczego ćwiczenia z tym Zeszytem są tak ważne? Często zdarza się, że dzieci niepoprawnie wymawiają wyrazy jednosylabowe. Dorośli słyszą „kot” a dziecko tak naprawdę mówi „koć/ tot/ ot/ ko..”. Zmienisz to ćwicząc z Zeszytem część 3. Znajdziesz w nim również nowe dla dziecka słowa, które pomogą Ci pracować nad rozwojem słownictwa. Zeszyt adresowany jest także dla logopedów, gdyż stanowi bazę wyrazów jednosylabowych, na których podstawie mogą prowadzić terapię rozwoju mowy jak i utrwalać głoski w nagłosie i w wygłosie wyrazów w przebiegu dowolnej terapii. Uzupełnieniem Zeszytu cz.3 są nasze „puzzle” oraz książeczki "Lusia, mama i tata", "Helena i FrAnio kupują", "Aluś i Pola w kuchnia". Proponuję każdorazowo rozpocząć pracę z rozwojem mowy od Zeszytu cz. 1. (Zeszyt cz.3 - ilość stron: 72)

Zeszyt4 - new.jpg

W Zeszycie cz. 4 znajdują się wyrazy trzysylabowe zbudowane z trzech sylab otwartych. Celem pracy, z tym Zeszytem, jest to żeby dziecko, zaczęło wymawiać dłuższe wyrazy nie przekręcając i nie opuszczając głosek. Na górze każdej strony znajdują się labiogramy czyli zdjęcia dzieci wymawiających głoski z wyrazu. Jest to podpowiedzią zarówno dla rodzica jak i dla dziecka jak układać buzię do głosek. Całość ozdobiona jest rysunkami dzieci, co tworzy klimat dziecięcego zeszytu. W tej części pojawia się już sporo, nowych znaczeniowo dla dziecka wyrazów. Opowiedz o nich i postaraj się je pokazać - łodygę kwiatka w doniczce na balkonie, zejście lawiny na filmie na Youtube czy kimono w Decathlonie. Im więcej dziecko zna słów, tym lepiej rozumie otaczający Je świat. Zeszyt cz.4 polecam jako kontynuacje pracy z poprzednimi częściami. Możesz też zacząć ćwiczenia z Zeszytami, właśnie od tej części. Będzie to dobry pomysł dla 2, 3 latka, którego mowa rozwija się w normie, jednak czasami zdarza się Mu „przekręcić” jakiś wyraz. Zeszyt cz.4 jest także dla wszystkich, którzy chcą popracować z poszerzeniem słownictwa swojego dziecka. Świetnie sprawdzi się również dla dzieci dwujęzycznych do nauki języka polskiego. Zeszyt adresowany jest także dla logopedów, gdyż stanowi bazę prostych wyrazów trzysylabowych, na których podstawie mogą prowadzić terapię rozwoju mowy jak i utrwalać różnicowanie wewnątrzwyrazowe głosek czy ich wymowę w nagłosie i śródgłosie wyrazów w przebiegu dowolnej terapii. Uzupełnieniem Zeszytu cz.4 są nasz „karty do budowy zdań” oraz książeczki "Lusia, mama i tata", "Helena i FrAnio kupują", "Aluś i Pola w kuchnia". Proponuję każdorazowo rozpocząć pracę z rozwojem mowy od Zeszytu cz. 1.

(Zeszyt cz.4 - ilość stron: 70)

Zeszyt5 - new.jpg

W Zeszycie cz.5 znajdują się wyrazy dwusylabowe zbudowane z jednej sylaby otwartej i drugiej zamkniętej. Ten etap metody doboru głosek, ma na celu to, by dziecko zaczęło wymawiać w całości trudniejsze wyrazy, nie pomijając i nie upodabniając przy tym głosek. Zwykle najtrudniejszym miejscem jest spółgłoska kończąca sylabę zamkniętą np. piŁka, hamaK. Na górze każdej strony znajdują się labiogramy czyli zdjęcia dzieci wymawiających głoski z wyrazu. Jest to podpowiedzią zarówno dla rodzica jak i dla dziecka jak układać buzię do głosek. Całość ozdobiona jest rysunkami dzieci, co tworzy klimat dziecięcego zeszytu. Ćwiczenia z Zeszytem cz.5 będą też dobrym pomysłem dla 2, 3 latka, którego mowa rozwija się w normie, jednak czasami zdarza się Mu „przekręcić” jakiś wyraz. Zeszyt cz.5 jest także dla wszystkich, którzy chcą popracować z poszerzeniem słownictwa swojego dziecka. Świetnie sprawdzi się również dla dzieci dwujęzycznych do nauki języka polskiego. Zeszyt adresowany jest także dla logopedów, gdyż stanowi bazę trudniejszych wyrazów dwusylabowych, na których podstawie mogą prowadzić terapię rozwoju mowy, jak i utrwalać różnicowanie wewnątrzwyrazowe głosek ( np. k,g –t,d) , czy ich wymowę w trzech pozycjach, w przebiegu dowolnej terapii. Uzupełnieniem Zeszytu cz.5 są nasz „karty do budowy zdań” oraz książeczki „Mó goni koło”, "Lusia, mama i tata", "Helena i FrAnio kupują", "Aluś i Pola w kuchnia". Proponuję każdorazowo rozpocząć pracę z rozwojem mowy od Zeszytu cz. 1.

(Zeszyt cz.5 - ilość stron: 82)

Zeszyt6 - new.jpg

W Zeszycie cz. 6 znalazły się wyrazy o trudnej budowie – dwie sylaby zamknięte, zbitki spółgłoskowe w jednej z sylab, wyrazy trzysylabowe z jedną sylabą zamkniętą. Celem pracy z tym Zeszytem, jest to, żeby dziecko nie przekręcając i nie opuszczając głosek, wymówiło cały, skomplikowany wyraz. Na górze każdej strony znajdują się labiogramy czyli zdjęcia dzieci wymawiających głoski z wyrazu. Jest to podpowiedzią zarówno dla rodzica jak i dla dziecka jak układać buzię do głosek. Całość ozdobiona jest rysunkami dzieci, co tworzy klimat dziecięcego zeszytu. Ćwiczenia z Zeszytem cz.6 będą też dobrym pomysłem dla 2, 3 latka, którego mowa rozwija się w normie, jednak czasami zdarza się Mu „przekręcić” jakiś wyraz. Zeszyt cz.6 jest także dla wszystkich, którzy chcą popracować z poszerzeniem słownictwa swojego dziecka. Zeszyty cz.3-6 szczególnie polecam dzieciom dwujęzycznym - ćwicząc z nimi, rozwiniecie polskie słownictwo. Zeszyt adresowany jest także dla logopedów, gdyż stanowi bazę wyrazów o trudniejszej konstrukcji (zbitki spółgłoskowe) , na których podstawie mogą prowadzić terapię rozwoju mowy, jak i utrwalać różnicowanie wewnątrzwyrazowe głosek, czy ich wymowę w trzech pozycjach, w przebiegu dowolnej terapii. Uzupełnieniem Zeszytu cz.6 są nasz „karty do budowy zdań” oraz książeczki „Mó goni koło”, "Lusia, mama i tata", "Helena i FrAnio kupują", "Aluś i Pola w kuchnia". Proponuję każdorazowo rozpocząć pracę z rozwojem mowy od Zeszytu cz. 1.

(Zeszyt cz.6 - ilość stron: 82)

Zeszyt cz-7.jpg

Zeszyt cz. 7 zawiera wyrazy, w których znajdują się zbitki spółgłoskowe z głoską „j”. Zbitka spółgłoskowa, to miejsce w wyrazie, gdzie obok siebie znajdują się dwie lub więcej spółgłosek. Takie połączenia są dla dzieci trudne do wymowy i często zdarza się, że upraszczają ich wymowę pomijając głoski. W tym Zeszycie znajdziesz wyrazy, w których litera „i” oznacza głoskę „j”. Są to zbitki ze spółgłoskami: m, p, b, w, f, t, d, l, k, g, h, po których następuje samogłoska np.: mięta czyt. mjęta. To połączenie, dzieci często wymawiają twardo, gubiąc głoskę „j”, np. „męta”. Ćwiczenia ułożone są w taki sposób, że najpierw pojawia się zbitka z „j” w nagłosie wyrazu, czyli na jego początku a potem w śródgłosie, czyli w środku wyrazu. Każdą nową głoskę poprzedza strona, na której możesz z labiogramami przećwiczyć wymowę zbitki spółgłoskowej z „j” w sylabach. Ćwiczenia z Zeszytem cz.7 będą też dobrym pomysłem dla 2, 3 latka, którego mowa rozwija się w normie, jednak czasami zdarza się Mu „przekręcić” jakiś wyraz. Zeszyt cz.7 jest także dla wszystkich, którzy chcą popracować z poszerzeniem słownictwa swojego dziecka. Zeszyty cz.3-7 szczególnie polecam dzieciom dwujęzycznym - ćwicząc z nimi, rozwiniecie polskie słownictwo. Zeszyt adresowany jest także dla logopedów, gdyż stanowi bazę wyrazów ze zbitkami spółgłoskowymi z głoską „j”, wyrazów o trudniejszej konstrukcji , na których podstawie mogą prowadzić terapię rozwoju mowy, jak i utrwalać różnicowanie wewnątrzwyrazowe głosek, czy ich wymowę w trzech pozycjach, w przebiegu dowolnej terapii. Uzupełnieniem Zeszytu cz.7 są nasz „karty do budowy zdań”. Proponuję każdorazowo rozpocząć pracę z rozwojem mowy od Zeszytu cz. 1.

(Zeszyt cz.7 - ilość stron: 90)

Zeszyt cz-8.jpg

Zeszyt cz. 8 ma wspomóc dziecko w nazywaniu i używaniu wyrażeń przyimkowych. Wyrażenie przyimkowe, to połączenie przyimka z rzeczownikiem, liczebnikiem, przysłówkiem, przymiotnikiem lub zaimkiem. Dziecko, z czasem, uczy się rozumieć zdania określające stosunki przestrzenne. Jednak, często może mieć kłopot z odmianą wyrazów tworzących to połączenie, a przede wszystkim z używaniem przyimka i mówi np.: „kawa kubku” a nie „kawa w kubku”. Używanie wyrażeń przyimkowych pozwala na budowanie dłuższych i bardziej komunikatywnych wypowiedzi. Ćwiczenia z Zeszytem cz.8 będą też dobrym pomysłem dla 2, 3 latka, którego mowa rozwija się w normie, jednak czasami zdarza się Mu „przekręcić” jakiś wyraz. Zeszyt cz.8 jest także dla wszystkich, którzy chcą popracować z poszerzeniem słownictwa swojego dziecka. Zeszyty cz.3-8 szczególnie polecam dzieciom dwujęzycznym - ćwicząc z nimi, rozwiniecie polskie słownictwo. Zeszyt adresowany jest także dla logopedów. Uzupełnieniem Zeszytu cz.8 są nasz „karty do budowy zdań”. Proponuję każdorazowo rozpocząć pracę z rozwojem mowy od Zeszytu cz. 1.

(Zeszyt cz.8 - ilość stron: 94)

o książeczkach
Baner - ksiazki.jpg

O ile Zeszyty przeznaczone są do pracy osoby dorosłej z dzieckiem, o tyle książeczki zostały wydane tak, że mogą już trafić do małych rączek dziecka. Okładka i strony wydrukowane są na grubym twardym kartonie a narożniki zaokrąglone.

Mó goni koło.jpg

„Mó goni koło”, to bardzo dynamiczna i zabawna przygoda dziewczynki o imieniu Mó. Tekst opowiadania zawiera tylko głoski prymarne. Dziecko może w całości powtarzać jego treść. Stymuluje też do tego, powtarzająca się na każdej stronie fraza. Historyjka o Mó, to także okazja do utrwalenia i różnicowania głosek: k, g, t, d. Słowa na niebieskim tle mają łatwiejszą budowę, a te na tle kremowym są trudniejsze. Opowiadanie jest uzupełnieniem Zeszytów ćwiczeń do rozwoju mowy.

Książka w formacie 30cm/22cm. Okładka i strony twarde, kartonowe. Narożniki zaokrąglone. Po otwarciu tworzy się tablica o wielkości 30cm/44cm.

(większa od rozmiaru A3)

Lusia i dzwieki.jpg

Książeczka "Lusia i dźwięki" przeznaczona jest do wspierania rozwoju mowy dla dzieci rozpoczynających mówienie, czyli 8-16 miesięcznych. Ćwiczenia z nią, mogą również wspomóc dzieci starsze z opóźnionym rozwojem mowy. Zaznaczone dodatkowo sylaby, wymawiaj wielokrotnie, zostawiając dziecku czas na ich powtórzenie. To lepsza droga do rozwoju mowy, niż zadawanie pytań w stylu: „Jak robi krowa?”.

Wykonana z grubego kartonu (15cm/15cm).

Lusia mama i tata.jpg

Książeczka "Lusia mama i tata" przeznaczona jest do wspierania rozwoju mowy dla dzieci 1-2 letnich. Słowa użyte w opowiadaniu, może wypowiedzieć, w pełni poprawnie, dziecko na początku rozwoju mowy. Czytaj tekst, a potem wspólnie opowiadajcie, co jest na zdjęciach. Używaj słów zawartych w treści książeczki.

Wykonana z grubego kartonu (15cm/15cm).

Helena i Franio bawia sie.jpg

Książeczka "Helena i FrAnio bawią się" przeznaczona jest do wspierania rozwoju mowy dla dzieci rozpoczynających mówienie, czyli 8-16 miesięcznych. Ćwiczenia z nią, mogą również wspomóc dzieci starsze z opóźnionym rozwojem mowy. Zaznaczone dodatkowo sylaby, wymawiaj wielokrotnie, zostawiając dziecku czas na ich powtórzenie. To lepsza droga do rozwoju mowy, niż zadawanie pytań w stylu: „Jak robi krowa?”.

Wykonana z grubego kartonu (15cm/15cm).

Helena i Franio kupuja.jpg

Książeczka "Helena i FrAnio kupują" przeznaczona jest do wspierania rozwoju mowy dla dzieci 1-2 letnich. Słowa użyte w opowiadaniu, może wypowiedzieć, w pełni poprawnie, dziecko na początku rozwoju mowy. Czytaj tekst, a potem wspólnie opowiadajcie, co jest na zdjęciach. Używaj słów zawartych w treści książeczki.

Wykonana z grubego kartonu (15cm/15cm).

Alus i Pola w kuchni.jpg

Książeczka "Aluś i Pola w kuchni" przeznaczona jest do wspierania rozwoju mowy dla dzieci 1-3 letnich. Czytaj tekst, a potem wspólnie opowiadajcie, co jest na zdjęciach. Używaj słów wyróżnionych na zdjęciach. Pozycja ta, ma również prowokować dziecko do wykonania ćwiczeń usprawniających pracę aparatu artykulacyjnego oraz związanych z nim mięśni. Dobra sprawność warg, języka, policzków, podniebienia miękkiego czy żuchwy, to podstawa do prawidłowej wymowy głosek.

Wykonana z grubego kartonu (15cm/15cm).

Alus i Pola w parku.jpg

Książeczka "Aluś i Pola w parku" przeznaczona jest do wspierania rozwoju mowy dla dzieci 1-3 letnich. Czytaj tekst, a potem wspólnie opowiadajcie, co jest na zdjęciach. Używaj słów wyróżnionych na stronach. Pozycja ta, ma również prowokować dziecko do używania gestów. Dodanie gestów do komunikacji, wspiera rozwój mowy.

Wykonana z grubego kartonu (15cm/15cm).

układanki i gry do rozwoju mowy
Baner - ukladanki - gry.jpg

Układanki i gry są uzupełnieniem i urozmaiceniem pracy z Zeszytami ćwiczeń do rozwoju mowy.  Umożliwiają, przy zabawie i aktywności manualnej, kontakt z tym samym materiałem wyrazowym, aktywując rozwój mowy.

Memo.jpg

Gra memo zawiera 64 elementy, w tym 30 par kart wielkości 7cm/7cm oraz 4 karty wielkości 15cm/15cm. Wszystkie wykonane są z grubego kartonu o zaokrąglonych narożnikach. Gra memo dzięki prostym zasadom, nadaje się już dla 2 latków. Ćwiczy pamięć i spostrzegawczość. Uczy też cierpliwości, poprzez konieczność czekania na swoją kolej i zachowania w tajemnicy, lokalizacji odpowiedniego obrazka. Do gry dołączone są także 4 obrazki, które pozwolą Wam na łączenie zdjęć w kategorie. Tworzenie kategorii, to nauka wyszukiwania w rzeczach cech wspólnych i różnic. Umiejętność ta, jest potrzebna na wielu płaszczyznach, również podczas rozwoju mowy.

Puzzle.jpg

Układając puzzle dziecko rozwija motorykę małą, spostrzegawczość i logiczne myślenie. Ćwiczy cierpliwość i koncentrację uwagi. Puzzle, to propozycja zabawy, która pomoże dziecku utrwalić słowa z „Zeszytu ćwiczeń do rozwoju mowy” cz. 3, czyli wyrazy jednosylabowe zbudowane z sylaby zamkniętej. Zestaw zawiera aż 30 słów. Każdy obrazek składa się z dwóch elementów. Są one wykonane z grubego kartonu i odpowiednio duże (15cm/15cm) do chwycenia przez małą rączkę. Jak się bawić? Puzzle są dwustronne. Z jednej strony ramka jest jasnofioletowa a z drugiej ciemnofioletowa. Pomoże to odszukać odpowiednie, pasujące do siebie elementy. Możesz również użyć zdjęć z Zeszytu cz. 3, jako wzór do układania puzzli. Wyrazy dobrane są w taki sposób, iż puzzle z ciemnofioletową ramką mogą posłużyć dzieciom uczącym się czytać do składania pierwszych słów.

Domino rzeczoniki.jpg

Zestaw „do mi no rzeczowniki” zawiera 34 twarde karty z wyrazami dwusylabowymi i stanowi uzupełnienie pracy z Zeszytem ćwiczeń do rozwoju mowy cz.2. Karty o wymiarach 15cm x 7,5cm wykonane są z grubego kartonu, mają zaokrąglone rogi i są idealne dla małej rączki. Domino, to dopasowanie dwóch, identycznych elementów do siebie. Doskonali spostrzegawczość i pamięć wzrokową, pozostają jednym z najprostszych działań. Domino jest najlepszą propozycją dla najmłodszych dzieci, wprowadzając ich w świat gier. Uczy cierpliwości w oczekiwaniu na kolejny ruch i jednocześnie podejmowania samodzielnych decyzji przy doborze pasujących elementów. Jest także dobrym ćwiczeniem manualnym, żeby przy dokładaniu następnych kartoników, nie zburzyć już ułożonego układu.

Domino czasowniki.jpg

Zestaw „do mi no czasowniki” zawiera 34 twarde karty z wyrazami dwusylabowymi i stanowi uzupełnienie pracy z Zeszytem ćwiczeń do rozwoju mowy cz.2. Karty o wymiarach 15cm x 7,5cm wykonane są z grubego kartonu, mają zaokrąglone rogi i są idealne dla małej rączki. Domino, to dopasowanie dwóch, identycznych elementów do siebie. Doskonali spostrzegawczość i pamięć wzrokową, pozostają jednym z najprostszych działań. Domino jest najlepszą propozycją dla najmłodszych dzieci, wprowadzając ich w świat gier. Uczy cierpliwości w oczekiwaniu na kolejny ruch i jednocześnie podejmowania samodzielnych decyzji przy doborze pasujących elementów. Jest także dobrym ćwiczeniem manualnym, żeby przy dokładaniu następnych kartoników, nie zburzyć już ułożonego układu.

Karty do budow zdan.jpg

„Karty do budowy zdań” to kolejny pomysł na świetną zabawę z dzieckiem, wspierającą rozwój mowy. Składają się z trzech kompletów kart ze słowami, dzięki którym dziecko będzie budowało swoje pierwsze zdania. Każdy zestaw zawiera 30 słów na 15 dwustronnych kartach. Są one wykonane z grubego kartonu i odpowiednio duże (15cm/15cm) do chwycenia przez małą rączkę. W trzech częściach „Kart do budowy zdań” otrzymasz łącznie 90 słów, dobranych tak, by w prosty sposób, na zasadzie zabawy, tworzyć zdania. Każdy zestaw ma inny kolor karty, ułatwiając odpowiednie ułożenie słowa w zdaniu. Dodatkowo karty mogą posłużyć do nauki pojedynczych słów. Wszystkie słowa zobrazowane są rzeczywistymi zdjęciami. Zabawa z kartami rozwija zarówno mówienie jak i rozumienie mowy w atrakcyjnej, pełnej śmiechu formie. W zestawie znajdziesz również instrukcję zawierającą wiele propozycji form zabawy z Kartami.

bottom of page